zondag 29 augustus 2010

Ons "zomergoed"

Sinds we  de grote vaas in de buxustuin hebben, ( zo'n 6 jaar) ben ik weer 'om' wat 1-jarigen betreft.


Daarvoor wist ik niet zo goed wat ik met die 1-jarigen aanmoest,
Hanging baskets heb ik ook nog geprobeerd, 
maar die drogen zo snel uit hier, niet te doen met water geven.



De koperen wasketel ,
dat is ook een dankbaar object om 1-jarigen in te planten




De kleine vaas...erg mooi met blauwe viooltjes


maar ook met petunia's of solanum



Ons grote terras, daar ben ik begonnen met Liesjes in de betonnen bakken,

en dat is altijd zo gebleven, alleen doe ik er nu altijd wat 'blauw' doorheen



Het 'Nora' terras, daar staat altijd een oud setje met 1 simpel bakje



In het gangetje naast het huis, een bakje... (de lelijke coniferen zijn nu weg)



Voor de oude schuur nog een ketel van de kringloop..



Ons dagelijkse koffiedrink terras,
normaal heb ik daar het liefst lavendel in de loden bak staan, maar daar kon ik dit jaar niet aankomen.


Dus werden het geraniums, wat geen succes was.. nooit meer Franse geraniums voor mij


ze zijn vervangen voor de surfinia's die je zag bij het oude blauwe koffieservies 
dat is een betere keuze.





Dan nog een oude ketel bij de kraan..

Hier zijn ze net geplant, in een later stadium wat het 1 mooie grote roze/witte wolk.



Sinds vorig jaar 3 hoge potten voor de keuken tuindeuren,
dit is een groot succes, het vrolijkt de boel erg op.




En de laatste...
Ik had een kadootje voor de dochter, een ronde ring van grof riet, met daarin Franse geraniums, en dat had ik 'zomaar even' op het bankje onder onze prunus boom gezet.
En dat was toch mooi...het vrolijkte dat schaduw hoekje op.

Dus, toen het kadootje gegeven was, ben ik zelf nog een mandje gaan halen om daar neer te zetten.
ook weer met Franse geraniums, die zijn heel mooi tot het gaat regenen, dan zijn ze gelijk weg.
Dus na die verpieterde geraniums de door Plus-zegeltjes bijeen gespaarde petunia's er in gezet, maar die deden het ook niet zo goed.

Dan maar roze Liesjes, en daar ben ik ook weer erg tevreden over.

8 opmerkingen:

  1. Ooooooh MOOOOOI!!!!
    Kwijl kwijl bij al dat moois in die mooie vazen en bakken. Het ziet er prachtig uit. Mooie foto's heb je er van gemaakt, mooie collages ook. Je kunt die zo als ansichtkaart gaan verkopen!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOOhhhhhhhh wat een joekel van een tuin,prachtig,prachtig,ik word er druk van haha,al je bakken en potten vind ik schitterend en je hoekjes ook,puf ik moet niet vergeten adem te halen haha,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er prachtig uit bij jou! Je zegt wel ze doen het niet allemaal even goed,maar op de foto's is daar niets van te zien.
    Je hebt wel een grote prachtige tuin, maar dat heb ik al eens eerder opgemerkt!
    Ik heb ook veel Liesjes staan, een paar gekocht en heel veel gestekt!Ik heb wel de echt(in mijn ogen dan)die vind ik mooier!

    Ik hoop echt dat we nu nog wat zon krijgen.Het ziet er nu,in ieder geval al veelbelovend uit!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh...wat heb je een prachtige tuin en je heb ook mooi gevulde bakken staan Marian. De Franse vaas vind ik een plaatje, daar ben ik dol op.
    Bedankt voor je berichtje op mijn blog.
    Het wordt van de week heerlijk buitenweer met eindelijk weer eens de zon.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb echt vol bewondering jouw foto's bekeken, PRACHTIG!
    Je bent echt een tuinvrouw in hart en nieren, dat is niks teveel gezegd!
    Prachtige blog!
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor het delen van je prachtige foto's (en tips)! Volgens mij hebben jullie een hele mooie tuin ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige tuin heb je toch! Echt genieten hoor van al je foto's! En een ongelooflijk mooie tuinvaas! Wat dankbaar en leuk om die telkens weer met andere bloemen te vullen. De blauwe viooltjes zijn van mijn favorieten.
    Het is intussen de derde keer dat ik een reactie wil achterlaten. Hopelijk lukt het dit keer. Duimen maar!

    Veel groeten in elk geval!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. But how beautiful this post!!
    Wonderful images, and many ideas for potted plants!
    Many forms and many combinations! I love the first big pot I've always liked that shape and it is my great desire to have one someday!
    Congratulations on your good taste! ;)

    BeantwoordenVerwijderen