donderdag 6 oktober 2011

Rozen krans


http://bizzyathome.blogspot.com/2011/10/kransen.html heeft weer een leuke challenge....
Een collage van kransen gemaakt door de blogdames ( en heren misschien)

Sorry, maar Blogger wil niet meewerken om de link fatsoenlijk te plaatsen...

Nu had ik gisteren toevallig een krans gemaakt van bovenstaand roosjes
 en gipskruid in een Oasis ring.
Die roosjes zagen er zo schattig en mooi uit in het tuincentrum....


maar al makende werd hij ....
vreselijk 'over de top' en erg Barbie of Gipsy Wedding.





Dus eerst maar wat sepia foto's...om niet te hard te schrikken.
Normaal schrik ik niet van deze kleurtjes, maar misschien is het de herfst,
het past eigenlijk niet in dit jaargetijde...



Maar het was ook niet de bedoeling om een herfstkrans te maken...
Hij is gemaakt voor de 'opening' van mijn eindelijk klare museum/atelier.
Daar staat hij wel heel mooi....


Ik heb hem nog niet opgehangen,
ligt nog even op een bord.
Eerst moet het water een beetje uit die oasis zijn,
 het is wel de bedoeling dat hij opgehangen wordt,
en dat de roosjes mooi indrogen en de kleurtjes wat bescheidener worden.

******

Nou...pfffff hier komt hij dan in kleur.












19 opmerkingen:

  1. Hay,

    Ik kom op jouw blog terecht via het blog van Janny.
    En ik ben gelijk volger geworden!
    Wat een prachtig blog is dit...en deze post is zo mooi.
    De krans met roosjes en gipskruid is zo schattig..en vooral in die oude bruine tinten.

    Wens je een mooie dag,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtige krans, zo romantisch, de kleuren vallen best mee. Het zal vast komen door de herfst die nu echt zijn intrede heeft gedaan.
    Leuk dat je meedoet met de kransencollage!
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Marian,

    ik vind je krans niet over the top hoor, het is alleen dat wij deze combinatie al goed kennen. Lekker vol dat is mooi.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw dit is echt een super mooie krans!
    Ik hou ervan. Zo mooi op de schaal!
    echt genieten!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij ziet er prachtig uit hoor mooi gemaakt fijne week lieve groet rosta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend!Wat een geweldige krans, em de foto`s zo mooi bewerkt,echt mooi!!

    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi roze is niet lelijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marian,

    Ik kan gelukkig inmiddels weer reageren...zoals je kunt zien ook dankzij diezelfde tip die jij me gaf.Heerlijk dat er zoveel blogster verstand van computers hebben.
    Waar ik de stof hebt gekocht...kun je volgens mij ook via de web bestellen..maar ik ben z`n kaartje kwijt.Ik ga a.s. Dinsdag weer naar die markt,en ga het dus vragen...ik ga ook proberen om het iets goedkoper te krijgen...als me dat lukt.
    Maar je kan het ook via mij bestellen(heb ik ook aangegeven in mijn laatste post, eventueel.Helaas komen er dan altijd nog wel de verzendkosten bij.

    ik hoor wel,
    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige krans heb je gemaakt. Zowel in sepie als in kleur vind ik het mooi, maar begrijp wel wat je bedoelt...mijn voorkeur naar zachte roze kleuren is in de Herfst ook opeens verdwenen en wil ik iets warmere kleuren.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw...prachtig hoor! Zo mooi met de roosjes en gipskruid! Ik hou ervan!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig zeg die kleuren zo mooi. Komen je rozen nog uit eigen tuin?
    Ik vind hem echt Super.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sorry roosjes uit tuincentrum.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Marian! Wat een prachtige 'gesepiaate' foto's zeg! Zou je daarmee niet ook nog meedoen met het 'verouderde foto' initiatief van Yvonne van 'Met Brocant label'??? Twee vliegen in één klap zou dit echt wel zijn: én kranschallenge én oude foto! Maak je twee blogsters helemaal happy
    ;-)
    Ik vind je krans mooi hoor! Sta er versteld van wat een mooie kransen al jullie blogladies kunnen maken!!!!! Daar moet ik passen vrees ik...
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie krans is dat roze. Volgens mij kan je die mooi in laten drogen en worden de voor jou te roze kleur misschien wat zachter.
    Leuk om al die kransen even te bekijken..

    Fijne avond
    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie krans, die combinatie van de rozen met het gipskruid.
    Prachtig.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige krans, Marian. Heel erg mooi!(Ook de foto's) De herfst-foto's vond ik trouwens ook super mooi. Maar ik geloof dat ik een beetje achter loop met lezen......
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi! Dat droogt nog mooi in hoor! Dan is het ergste roze er af. Alhoewel ik het eigenlijk bestm mooi vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij is idd wel een beetje erg raas van kleur! Misschien is ie in het echt wat minder??

    Je hebt een oasisring gebruikt? Dan drogen ze vaak best wel goed in,en is de kleur misschien wel mooi!!
    Heb je soms he, word het heel anderes als dat je voor ogen had!!

    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hoi wat een mooie kleur met gips kruid helemaal mijn smaak haha liefs rommy

    BeantwoordenVerwijderen