woensdag 2 april 2014

Annie Sloan verf....


Jawel...hier is er een nieuwe verslaving bij gekomen...
Na het lezen van een artikel in de Ariadne at Home,
over de kalkverf van Annie Sloan,
moest ik dit dus natuurlijk zelf uitproberen...

Bij deze verf hoef je niet te schuren..kan gewoon over boenwas,
kan op stof, metaal, hout, plastic, beton , steen enz....
kortom dit is gewoon wonderverf dus...

En ik moet zulke 'wonderen' altijd eers proberen..
want meestal valt het nogal tegen..
Nou had ik laats van de kringloop een stoeltje meegebracht voor Rens..
dat was grenen, dus daar was ik al aan begonnen om dat 
wit te maken met kalkverf van Histor..

Maar omdat ik een kleurtje voor de kleine man ook wel leuk vond,
besloot ik rood te bestellen van Annie Sloan..
de kleur "Emperors silk" leek me wel wat zo op het scherm te zien.


phoehoehoe...dat is geen gewoon rood, maar een soort van roze, 
maar toch ook weer niet..



Het knalt er wel uit hoor, dat stoeltje ,
in onze verder wit- grijs en zwarte keuken...
Maar Rens vindt hem prachtig!!!

De kleur 'afgewerkt' met donkere boenwas, 
daardoor heeft hij een 'oudere' uitstraling gekregen.



Er stond  ook nog een grenen kinderstoel, en grenen..
dat is al jaren geleden verbannen hier in huis...


dus...
nog een kleur voor die stoel mee laten komen...
met de mooie naam "French Linen"...


De verf dekt fantastisch, is droog in 20 minuten,
verft lekker en zuinig..



Dit is echt een pracht van een kleur ( vind ik, maar ik houd van grijs)
Deze stoel heb ik afgewerkt met de lacqueur op waterbasis.
Persoonlijk vind ik het met de boenwas mooier,
maar de lacqeur geeft een sterkere afwerklaag...


Hupetee...het volgende project...
Dit nachtkastje hoort bij een kast, een pracht van een bed, 
en een wastafelcommode. 
Hebben we gekocht toen we trouwden..
.
Op Pinterest zag ik hele mooie oude bedden in de kalkverf...
dus dat wil ik ook gaan doen...

Zwart is het nieuwe bruin dus...de kleur "Graphite" moest ook meekomen.
Het nachtkastje is het testobject....

hier is de verf nog nat, dus donkerder...

Dit is de pure kleur, dus zonder afwerklaag, maar wel droog...

Het is geen echt zwart, maar een donker grijze tint..
nu ik de foto zo zie...
had ik misschien de 'handgreepjes' ook moeten verven...

 Het mooie bed en de kast moeten ook zo worden...
en dan met mooi wit linnengoed...
ik zie het al voor me...


En met de Lacqueur laag erop wordt het weer wat donkerder..
Je krijgt gewoon vanzelf een 'oude uitstraling' 
ik heb niets doorgeschuurd  ofzo...


Er staat ook nog een potje in de kleur "Aubusson", 
dat is een mooie typische kleur blauw...dat moet nog op het ledikantje...
Maar wat een gemakkelijke fijne verf...

Chalk Paint...

en ze heeft ook een