zaterdag 21 juni 2014

Aladdin....als roos...



We beginnen nu eens met een foto van het struikje....
Rosa "Aladdin" is dit.

De knoppen zijn heel mooi roze/rood..


Deze Aladdin, is een "Palace "roos,
en deze "Palace" rozen zijn gewonnen door Poulsen..


Zie je op een etiket staan dat het een "Palace" roos is,
wil dit zeggen dat het struikje niet hoger wordt dan 40-50 cm...

Dit was tot zover het lesje☻


De kleur is roze-abrikoos..
Je kunt zien dat het inderdaad zo is,
allemaal verschillende tinten roze en abrikoos zitten tegelijkertijd aan het struikje.


Het knopje begint dus vrij donker roze/rood,
de al open komende knop is al wat meer abrikoos..

De bloemen worden als ze verder open komen
eerst steeds roziger en dan steeds lichter...


Het is een sterk struikje. 
mede omdat het niet zo groot wordt ook geschikt voor potten.

Ze zijn NIET GEUREND...das wel jammer,
maar goed je kan niet alles hebben :)


Het is een gezonde, rijkbloeiende  en goed doorbloeiende tros roos,
met mooie gevulde bloemen.

Het struikje staat hier gecombineerd met deze geranium...


Als iemand de naam weet...zou ik heel blij zijn,
die ben ik kwijt en nergens meer te vinden..
Kleur is zachtroze met streepjes, 
en de bloem is een beetje een kelkje, dus geen platte 


Kleurt er perfect bij, 
normaal ben ik best van de contrasten,
zoals geel met blauw ofzo.
Maar ik vind dit een zeer geslaagde en romantische combinatie.



En ik ga nog even door met jullie vervelen met foto's..
en dan heb ik er al 100 weggegooid :)



Aan de onderkant kun je nog zien dat de knop roze/rood was..







Fijn weekeinde..






16 opmerkingen:

  1. Zulke lesjes volg ik graag, naast leerzaam zijn je foto's ook nog eens om van te genieten :-).

    Ik wens je een heel fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel blij dat je me weer eens 'verveelde' met foto's ;) en dankjewel voor het lesje en alweer een pracht van een roos waar ik naar op zoek moet. De Rhapsody in blue was nergens nog te verkrijgen, ook niet op internet, toen las ik over de roos Minerva, al van gehoord? Ook niet meer te verkrijgen, al had ik ze wel besteld maar uiteindelijk bleek ze dan toch uitverkocht te zijn :( Deze Aladdin, daar hoorde ik nog niet van maar wat is 't een mooie roos! Heb er nu wel een andere bij, nog piepklein wel ;) Ze heet Bailando. Al ven gehoord?
    Lieve groet, fijn weekend en kijk al uit naar een volgend lesje.
    Zou jij al die lesjes van jou en de prachtige foto's eens niet in een boek gieten eigenlijk? Zou toch echt al een serieus naslagwerk met vele tips uit eerste hand worden en de moeite van het bijhouden! Daarom eens een oprechte dankjewel voor de foto's en de vele uitleg die je er ons telkens weer bij geeft! En nu ga ik aan het middagmaal beginnen ;)
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk om jouw bloemenlessen te volgen.
    Mooie foto's weer. Ik zal het in de gaten houden, of er 'palace' op staat.
    Fijn weekend.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig!
    Heerlijk genoten, Marian.
    De kleine bloem lijkt wel op ooievaarsbek. Maar volgens mij is die iets donkerder. Je zou even kunnen googelen.
    Geniet een mooi weekend!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn rozen toch fotogeniek, het blijft een mooie bloem om te fotograferen.
    Prachtig die kleuren, in de tuin heb ik ook de Ooievaarsbek, die is alleen iets donkerder van kleur, maar qua bloeiwijze lijkt hij precies op jouw bloem.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende foto´s heb je van Aladdin gemaakt! En ook al zijn het er nog zo veel, je krijgt er werkelijk nooit genoeg van. Ik zou zo even ook niet weten welke soort Geranium dit is, het is in elk geval een delicate combinatie met de roos.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een ontzettend mooie roos zeg!
    Wanneer je zoekt op afbeeldingen bij geraniumsoorten kom je 'm wellicht tegen...
    Fijn weekend, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige roos laat je weer zien .Dus nu ga ik opletten of er Palace op het kaartje staat want in mijn tuintje zijn kleine struiken natuurlijk het best .De Geranium ken ik niet maar wat een mooie .En ook mij verveel je niet met foto's van mooie rozen hoor !
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mij verveel je er echt niet mee hoor prachtiggg die foto's even je blogposten bijgelezen en hier lekker zitten genieten met een wijntje ..... net een boek wat ik bekijkt .... genoten van je plaatjes ...wens je een fijn weekend ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze stelen je show deze prachtige volle rozen en met zulke mooie foto's en uitleg blijf ik graag bij de les,juf Marian;-)

    Ben ook al een poosje bezig met huiswerk maken en doe m'n best,maar zoals jij vast wel weet zijn er héél véél soorten Geraniums en er zijn er dan ook al heel wat aan mijn oog voorbij getrokken over het scherm in het afgelopen uur.
    Zit te denken aan de: Geranium clarkei 'Kashmir White' lees dat die er ook in zacht roze is.

    Welke soort het nou ook is ze combineert geweldig goed met de zachte kleuren van rozen op schaal.

    Fijne zondag en lieve groet,
    Ger





    BeantwoordenVerwijderen
  11. Niks vervelen.....wat een prachtige foto's !!! geweldig !!! fijne zondag liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste Marian,
    Ja, práchtige rozenknop met name en ook een sterke en dankbare bloeier. Je kunt inderdaad níet alles hebben...
    Zeg, doop je mooie tere geranium maar tot: Geranium sanguineum 'Striatum'
    Liefs en een fijne zomer!
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige rozen foto's Marian en mij verveel je er niet mee, ik hou van rozen en zelfs de foto's van de uitgebloeide vind ik super mooi....jij hebt wel heel aparte rozensoorten in jouw tuin staan. Ik heb zelf de klimroos en 2 struikrozen waarvan ik ook geen naam meer weet.....deze tijd is genieten van de tuin he....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geeft maar weer eens een hele diepe zucht......
    Echt ontzettend mooi zoals je dit weer hebt weten vast te leggen Marian.
    Ik vind de rozen met de dag mooier :-)
    Mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb weer erg genoten van de prachtige foto's hierboven, inderdaad een boek waard, intussen.
    De geranium zou een Geranium sanguineum 'Striatum' kunnen zijn: een sanguineum heeft heel fijn blad en dat kun je op de foto niet echt zien, maar het kelkje hoort wel bij die soort.

    BeantwoordenVerwijderen