zaterdag 26 september 2015

Toepasselijke tas....

Van de buurvrouw....gekregen voor mijn verjaardag.
Een zeer toepasselijke tas,
want ik ga er eventjes tussenuit....




Alleen, hij zat op slot , 
en ze was het sleuteltje kwijt...
Het was even puzzelen met de slotjes, 
want de mooie koperen versierinkjes brengen je op een dwaalspoor...

Ze had zelf al bedacht dat die aan de zijkant verschoven moesten worden...
Maar dat middelste slot ????
Daarvan zou je denken dat je aan dat ringetje moet trekken ofzo...
Nee, dat slot moest je ook schuiven...

Toen ging de tas open ....
en o.a dit ding zat er in, 
ik heb geen idee wat het is...
En ook dit zat er in....
Daar ben ik de laatste tijd al heel veel mee beluisterd...
(wel een nieuwe ☺)
een oude stethoscoop...
het ding werkt nog prima...
wat een briljante uitvinding is dat geweest...


Er zat nog meer in,
dat wordt hier tegenwoordig ook zowat dagelijks gebruikt,
om het in de gaten te houden....
een oude bloeddruk meter.
(ook met een nieuwe ☺)
Jullie snappen nu dus wel, 
dat de vader van de buurvrouw een huisarts was....

Maar het was wel een zuinige huisarts...
hij heeft het slangetje van de bloeddrukmeter ooit geplakt met een plakbandje :)

En wat heeft die groene anjer er allemaal mee te maken...

Dat is een van de overgebleven bloemen uit een mooie bos,
die ik van de zoon en schoondochter gekregen had,
toen al mijn boven kiezen er uit moesten vorige week....

Die kiezen zouden later een gevaar op kunnen gaan leveren,
voor mijn hartklep die ze in het ziekenhuis gaan repareren komende week..

Dus een zeer toepasselijke tas...



20 opmerkingen:

  1. Dit is echt een mooi cadeau dat helemaal bij je past.

    Veel sterkte volgende week!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is even helemaal geen gemakkelijke periode voor je, Marian!
    Ik wens je veel sterkte toe de komende week: een geslaagde operatie en een voorspoedig herstel.
    Heel hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zeker een toepasselijk kado.Ik wens je sterkte de komende week en een goed herstel van de operatie.
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oj Marian, heel veel sterkte de komende week en ik wens je een goed herstel. Hopelijk dat je je er beter van gaat voelen.
    Daar heb je inderdaad wel een toepasselijk cadeau voor gekregen. Volgens mij heb jij een heel lieve buurvrouw want je krijgt wel vaker van die mooie dingen!

    Heel veel liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geef jij deze dokterstas maar een mooi plekje.

    Je zal de komende tijd met heel wat modernere medische apparatuur te maken krijgen.
    Wens je succes en heel veel sterkte!!!

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een toepasselijk maar ook superlief cadeau, Marian. Eerst dacht ik dat je op vakantie ging (daar vond ik een dokterstas al niet zo toepasselijk voor), maar later viel het kwartje. Ik wens je volgende week heel veel sterkte en een spoedig herstel!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Marian,
    Nou zeg, dat is een mondvol met dingen en gebeurtenissen!
    Een spannende inleiding over een interessante tas.
    Ik wens je heel veel sterkte voor je operatie aan je hartklep. Ja we komen allemaal in een leeftijd waar er reparatie nodig is. Maar zolang dat medisch nog te doen is gaan we er voor en hopen op een lang vervolg. Hopelijk gaat het met je mond ook goed.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief cadeau van je buurvrouw. Deze nostalgisch medische attributen zijn mooi om van te genieten, maar als je de moderne versies van dichtbij moet zien, niet...Heel veel sterkte en succes met de operatie!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een mooi cadeau, voor volgende week heel veel sterkte.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzettend lief van je buurvrouw.. een cadeau met zoveel herinneringen.. ik wens je heel veel sterkte en succes voor de operatie toi toi toi!!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik schrik ervan. Zo'n leuke tas en dan opeens duikt er een aankondiging op van deze spannende operatie! Ik duim voor je dat alles goed gaat. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig, maar de rede dat is dan weer ff minder sterkte voor volgende week. Ik zal aan je denken.
    Een liefdevolle groet Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zag ik zo´n leuke tas voorbijkomen en dan vond je al die leuke doktersspullen erin, maar jakkes was dat schrikken, eerst de kiezen er uit en nu naar het ziekenhuis voor een hartklepoperatie, sterkte er mee en hopenlijk komt alles weer goed.
    Lieve groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh....dat is even schrikken! Ik denk nog: wat een leuk cadeau om te krijgen maar de reden is helemaal niet leuk!
    Ik wens je alle goeds toe en hoop dat we over een poosje van je horen hoe het met je is!

    Sterkte! Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige tas !
    groetjes en veel sterkte hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, wat een gave tas mét inhoud,
    Heel veel sterkte komende week.

    Lieve groet,

    Mirjam
    MaDeLiefste

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel veel sterkte Marian. Hoop dat je gauw weer beter bent. Wat een leuke oude tas.
    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oef!!! Ik dacht eerst dat je op vakantie zou gaan Marian maar het blikt een hele andere reden te hebben dat je er even uit gaat! De tas vind ik echt meesterlijk en zo leuk dat je die hebt gekregen van je buurvrouw.

    Ik wens je heel veel sterkte voor je ziekenhuisopname en doe rustig aan.
    Sterkte en we zien je.

    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een prachtig cadeau Marian....ik dacht al een dokterstas, mooi met de oude spulletjes. Je hebt ze ook weer uniek gefotografeerd. Ik hoop dat het trekken van de kiezen is meegevallen maar het bericht dat je naar het ziekenhuis moet is natuurlijk andere koek. Ik wens je heel veel sterkte en natuurlijk veel beterschap...en ik hoop dat je weer snel aan bloggen en fotograferen toe bent....véél liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen