dinsdag 16 augustus 2016

"Mooie roodpaarse" verzameld.....


Even geen bloemetjes, maar zaadjes...


Aan de papavers waar ik nog extra zaadjes van wilde hebben,
had ik een labeltje gehangen..
o.a. deze:  "mooie roodpaarse"...


Zag vandaag...eigenlijk al eerder...
dat het hoog tijd werd om het te gaan doen...


Anders zou ik wel eens te laat kunnen zijn voor dit jaar...


Wat een mooie zaaddoosjes zijn dit toch...

Het waren niet meer zo heel veel zaadjes,
maar toch nog wel genoeg voor mezelf...


En wat bedoel ik nu met de "mooie roodpaarse" ????

Dat is deze hieronder.... een van mijn favoriete papavers...




Fijne week nog...


8 opmerkingen:

  1. Dat is een hele mooie papaver. Ik beschrijf de papavers op dezelfde manier: vreemd roze, gerafeld paars of zilver grijs! Alleen ik kan daar wijs uit. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die is prachtig!
    Ik hoop dat je zaadjes aanslaan!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi zaaddoosje waar muziek in zit,leuk om mee te decoreren,uitzaaien voor nieuwe mooie roodpaarse,fotogeniek,leuk om in blogpost te delen.
    En ik at het onlangs nog op rijkelijk bestrooide maanzaadbol.

    Fijne zonnige dag,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De zaaddoosjes zijn al een lust voor het oog. Wat is de natuur toch wonderlijk.
      Ik hoop dat ze aanslaan. Het is inderdaad een mooie kleur.

      Verwijderen
  4. Wat een mooie foto's ...prachtig marian.....liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een hele mooie kleur, nu hopen dat de zaadjes het willen doen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Marian,
    Ja zeg, dat is een gewèldig mooie kleur en fijn dat je er nog op tijd aan dacht en wat zaadjes kon verzamelen. Inderdaad, mooie zaaddoosjes en jij fotografeert ze ook wel heel bijzonder om het goed uit te laten komen.
    Had over de riced cauliflower nog een antwoord gegeven op je vraag...
    Liefs en fijn weekend!
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaaaa........ geweldig deze rood/paarse kleur.
    De zaaddoosjes van de papaver zijn ook schitterende items.
    Bovendien weet jij als geen ander om deze heel mooi te vereeuwigen :-)
    Prachtige foto's Marian!

    BeantwoordenVerwijderen