woensdag 26 juli 2017

Zaadjes...

Loop een beetje achter met bloggen...
maar gelukkig niet met papaverzaadjes verzamelen.
Dat heb ik 2 weken geleden al gedaan,
anders hadden ze nu al leeg geweest denk ik...
Ook niet erg, ze komen dan weer op volgend jaar.
Maar ik wil 'de mooiste' op nog een paar andere plekken in de tuin hebben..
zoals een hele mooie grote rozige goed gevulde...
en ook nog wat uit het 'derde vak'..
Maar goed dat ik zelf weet wat dat is,
alleen weet ik niet meer welke papaver daar in stond...:(
maar de 'buurvrouw' had die besproken...

En  zo zie je maar weer waar die ziekenhuismedicijnbekertjes goed voor zijn..
Er komen stiekem toch veel zaadjes uit zo'n papaverbolletje...
Het is maar een kort postje.
maar in ieder geval beter dan  niets...

Ik ben ons kantoor op aan het knappen,
dus zit nu niet zoveel in de tuin...

En als dat kantoor mooi wordt, komt er nog wel een postje van,
maar mislukt het, dan laat ik dat natuurlijk niet zien :)



9 opmerkingen:

  1. Meteen uitzaaien...dat werkt het beste. Dan heb je er geen omkijken meer naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij gaat er in elk geval behoedzamer mee om dan ik...
    Nu ik je blogpost met foto's zie denk ik weer aan de klaproos/papaverdozen? die ik 2 weken geleden uit het prachtige veldboeket uit de pluktuin plukten wat ik van dochterlief kreeg, voordat die de groenbak in ging na er ruim week plezier van gehad te hebben.
    Morgen bij daglicht eens kijken of het zaad nog aanwezig is.
    Dan zal het volgende probleem zich aanmelden,heb geen vakken over net als jij.
    Zal eens even mijn licht gaan opsteken of ze ook in grote pot of bak willen groeien.
    Heb het eigenlijk helemaal gehad in mijn tuintje met dat extreme weer van vorst in het voorjaar toen bijna alles bevroor,toen de hitte en nou weer de zware regenbuien,hortensia's zien er uit of het september is, petunia's hebben meeldauw,lathyrus heeft bezoek van luis,buxus zit ziekte in,zo ook in de appelboom zonder appels en zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Over de druiven geen klagen die doen het uitzonderlijk goed.

    Hoop op een lange post van opgeknapt kantoor,teken dat het gelukt is naar je zin☺☺

    Succes met de vorderingen!!!

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Marian,
    Ja, onze tuin is dit jaar niet zo happy met mijn afwezigheid maar volgend jaar beter!
    Het is nu zó heet... in mei had ik een hele dikke voet (nieren...) en kon ik niet op de hurken of wat dan ook.
    En erna komt het een na het ander en nu zijn we al bij einde juli!
    Ben wel héél blij dat we deze week eindelijk de tuinman hebben ingeschakeld die lieve vrienden ons al gelijk aanwezen na Pieter's open heart surgery. En dat is 7 jaar geleden. Eigenwijs duurt lang; té lang soms.
    Het is veel beter om samen te gaan fietsen, dat kan en mag hij nog met zijn versleten knieën. Van de orthopeed mag hij niet teveel lopen en ook zeker niet teveel gewicht op de knieën plaatsen omdat zijn cartilage bijna helemaal weggesleten is. Hij hoeft echter geen nieuwe knieën.
    Dus eindelijk hebben we dat stadium bereikt om wat af te stoten, laat een ander het doen, een jongere en sterke vent die het graag doet.
    Heb al weer mijn keuken erker gordijntje opnieuw gehaakt, langer en van hetzelfde Egyptische katoen als in de veranda. Het waren maar zo'n 16 uurtjes... Hangt al en ook eindelijk, na bijna een maand, heeft Pieter de nieuwe Ikea rolgordijntjes opgehangen samen met de middelste, grootste, die ik vanuit Nederland moest laten komen via mijn jongste broer. Stom dat die in de USA niet verkrijgbaar was en ze hebben nul customer service omdat ze het niet uit Europa laten komen. Kon ik zelf doen.
    Hangt dus allemaal en is goed gegaan.
    Heb ook eindelijk alle papier kraam voor de Nederlandse pensioenfondsen de deur uit, nadat ik zes weken moest wachten op een vrijstelling voor verzekering in Nederland omdat ik daar niet woon. Zodat ze niet teveel inhouden. Wat een trage bedoening en je kunt ook geen track & trace doen omdat het een Postbus adres is! Geen leuke bezigheden...
    Jij hebt toch weer zó'n mooie foto's kunnen maken van heel bijzondere en perfecte papaver zaaddozen. Wat zijn die mooi in al hun stadia, bloeiende en dan de zaaddoos.
    Smart om die ziekenhuis medicijnbekertjes daar voor in te zetten!
    Heb twee dagen veel werk gedaan, onverwacht, voor een achternichtje van Pieter. Kleindochter van zijn lievelingsbroer die in 2006 overleden is. Ze is op Nyenrode en wilde graag oude foto's van haar Opa & Oma voor op het prikbord. Dus heb ik even in mijn files een mooie serie bij elkaar gezocht en via WeTransfer doorgestuurd.
    Ze was er zó enorm blij mee dus dat maakt alle tijd goed die je ermee bezig was! Het voelde voor mij ook zo warm dat ze er zoveel belangstelling in had. Ja, er zijn niet veel nazaten, twee geadopteerde dochters van Pieter en zijn oudste broer en daar is niet veel belangstelling...
    Zo is het leven, ik laat het los en denk altijd, ook hun worden nog ooit oud en mogelijk langdurig ziek of wat dan ook.
    Wij proberen nog samen een mooie winter van Pieter's leven te maken; dat is prioriteit nummer een.
    Als de tuin dan een keer minder perfect is, komt volgend jaar wel weer.
    Hadden ook nog een deel van Pieter's oude super 8 films verkocht. Iemand kan er blij mee zijn, het was allemaal nog zo keurig. De projector, een Oostenrijkse is ook nog heel goed, hopelijk gaat die ook nog weg.
    Ik wil uitruimen en van dingen af.
    Ons kantoortje lijkt me erg goed, met nog een schoendoos aan spul wat ik nog moet inscannen en digitaal maken. Het schiet op en dat is voor de winter!
    En dan nog videos digitaal maken zodat ik de ook allemaal kan opruimen... Zouden we ooit in ons leven nóg een keer over moeten gaan op een ander systeem?! Het verandert ook allemaal zó snel...
    Dan is tuinieren nog iets blijvends.
    Heel veel liefs vanuit een tropisch Georgia,
    Mariette

    PS We hebben nu volop heerlijke honing vijgen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je behandelt je papavers met bijzonder veel zorg. Hopelijk krijg je deze schoonheden het volgende jaar op de plek, waar je het wenst.
    Hartelijke groet,Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar was je nou ??...hihihihi...wel genieten hoor fan de zomer....het kantoor kan in de herfst ook nog toch ?...liefs van mij x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gooi de zaden gewoon in de border. Je kunt ook nog wat bewaren en apart zaaien, voor de zekerheid... Ik ben van het snelle werk, zaaien en nergens meer aan denken! groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi die papavertjes en uiteraard zijn die zaadjes ook welkom :-)
    ik had op het blog voor het eerst oranje papaver. Zag ik in een soort van bosperceel staan.
    Jij hebt je serie weer heel mooi gepresenteerd :-)
    Grotje, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk gezicht die papaverbollen. Zaai jij ze nu al voor volgend jaar? Of in de lente? Dit is bij mij dit jaar niet gelukt, te droge grond denk ik.Ik had ook van die leuke dubbele roze gezaaid.
    Groeten Janny

    BeantwoordenVerwijderen