zaterdag 14 april 2018

Narcissus "Minnow"...is zo leuk.

Vorig najaar de botanische narcis Minnow geplant..
en wat is die leuk!! 

Dit is het 'kleinst bloemige "narcisje wat er is geloof ik.
Het bloeit in maart /april,
en zo'n 20  tot 30 cm hoog.

Geschikt voor verwildering..
al is dit wel bij veel narcissen, tenminste diegene die ik heb staan.
gaat beter met narcissen dan met tulpen..
Ze staan nu maar in een klein stukje border,
maar ga dit najaar in heel deze border bij planten.

Zodat volgend voorjaar in heel die border
van die schattige  'plukjes' 
 narcisjes staan...
De bloempjes zijn wit met een citroengeel "trompetje".

Het zijn ook 'trosjes' met bloempjes,
ze zitten met 2 of 3 of zelfs 5 bloempjes bij elkaar.

Ze zijn hert en konijn resistent...
ja je weet maar nooit waar dit goed voor is :)
Ze zijn dus vast niet lekker...

Ook in een vaas doen ze het goed.
en ze zijn ook nog geurend....

Zowat een perfecte narcis dus...


Fijne week nog..



7 opmerkingen:

  1. Perfect! Het zijn schatjes, ik heb ze ook wel eens gehad. Lekker van genieten , met dit lekkere lente weer zal dat zeker lukken! Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn die leuk, niet eerder gezien. Fijn die lente bloemen. Geniet ervan!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede morgen Marian,

    Dat is een tijdje geleden. Ik wou even laten weten dat ik weer terug ben in Blogland.
    Het hoe of wat staat op mijn nieuwe blog. Ik ga je weer volgen hoor! Ik wens je een fijne zondag! Juliette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk!...altijd zo gezellig de narcissen...fijne zondag liefs Ria x 💜

    BeantwoordenVerwijderen
  5. These narcissus look lovely! Hopefully they will naturalise in your garden! I am sure a sea of narcissus would look most beautiful. In the vase they look lovely too!
    Enjoy spring!
    Best wishes,
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Marian,
    Ja wij hadden deze ook besteld, een groot aantal om achter in de tuin, dichter bij de beek een perkje aan te leggen. In zo'n enorme tuin vond ik ze wel wat té mini. Ze vielen amper op. Wel heel lieflijk en op de juiste plek, qua omvang, zekere de moeite waard. Ja, narcissen-bollen worden ook nooit door de woelmuizen gegeten, ze zijn giftig. Is goed dat er enige bescherming is.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn erg leuk, die kleintjes. Hier vind ik, dat de narcissen niet erg blijvend zijn. Merkwaardigerwijze.
    Heb je ook zo genoten van de afgelopen week? Wat was het heerlijk rommelen in de tuin.
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen