woensdag 21 juli 2010

Blauwe roos


Ze heet 'Blauwe Roos" ik weet geen andere naam.
Deze roos heb ik in april 1984  gekocht toen ik hoogzwanger was van onze dochter.
Er waren toen nog bijna geen tuincentra, hier in de omgeving al helemaal niet ,maar ik had een oom die toen wel eens een tuintje aanlegde in België.
( de Belgen tuinierden toen nog niet :) )
Hij had deze in Limburg gekocht ook zonder naam, want dat was toen ook nog niet zo, geen labels aan de planten.
Ze zal best wel een naam gehad hebben, maar in die tijd was de naam niet belangrijk.


Ik heb maar 3 foto's van haar, en alle 3 van dit jaar, want dit jaar heeft ze weer eens gebloeid.
In haar beginjaren bloeide ze ook wel eens, maar toen had ik nog geen digitale camera.
 Ze heeft alle hoeken van de tuin al gezien.( om haar aan het goed bloeien te krijgen)

 Telkens als ze verplant was duurde het weer even eer ze wilde groeien en bloeien.
En als ze al bloeide,dan was het met 1 zielig bloemetje, en ik was altijd te laat om een foto te maken.

Het is nl. een verschrikkelijk moeilijke roos.
Alle blauwe rozen trouwens, we hebben er nog meer,allemaal zorgenkindjes hier op de Brabantse zandgrond.


En zoals je ziet, nu ook weer 1 bloemetje, het wordt tijd dat oma weer eens verplaatst wordt.
Maar ze combineert wel mooi met de  akelei en de geranium.

3 opmerkingen: