woensdag 7 juli 2010

Rosa Sexy Rexy


Deze roos heb ik pas sinds voorjaar 2009.
Ik ben gevallen voor de naam, 
Sexy Rexy, 
en ik had haar al eens ergens in een tuin gezien, het is echt een overweldigend kleur roze..


Ze heeft wel een moeilijke start gehad, bij hoge uitzondering had ik rozen met 'blote wortel' besteld.
Na het planten was het een droog voorjaar, en ondanks veel water geven wilde ze de 1ste paar maanden niet veel doen.
Het is een lieflijk tros roosje van ongeveer 5 cm doorsnee.
Geurend
ongeveer 80/+, bij ons is ze nog maar 60/+, maar ze is nog jong en moet nog volwassen worden.
Struikje ziet er momenteel ondanks dat warme en droge weer nog goed uit, dus ik denk dat ze redelijk bestand is tegen ziekten.
Mooie klassieke bloemvorm.



1 opmerking:

  1. Hallo Marian, wat leuk om je bij mijn volgers aan te treffen. Zie dat je heel creatief bent. Helaas ben ik een ramp met naald en draad. Maar ik ben wel dol op tuinieren. Ik heb enorm zitten genieten van jouw tuinfoto's! Wil je nog wel even laten weten dat je profielfoto niet goed op mijn blog verschijnt, er staat een rood kruis. Zovast een heel fijn weekend gewenst, groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen