vrijdag 8 april 2011

Statige tulpen en 'ander mooi's'

De 'statige' tulpen..
 Ik was nooit  een  tulpen liefhebber,
d.w.z. ik houd niet van perkjes met tulpen,
totdat ik ontdekte dat ze in de borders neergestrooid zonder enige regelmaat,
wel heel mooi zijn in combinatie met de andere vroege bloeiers.
Ik heb maar een paar soorten, en dit zijn redelijk goede 'overblijvers'
dus ze komen ieder jaar terug.

The 'stately' tulips ..
I was never a lover of tulips,
until I discovered that they sprinkled down the borders without any pattern,
very nice in combination with other early bloomers.
I have only a few species, and these are reasonably good "remainders"
so they come back every year.

 Tulipa "Angelique"

 

Tulipa viridiflora "Spring Green"

Tulipa clusiana "Candy Tulip"

Deze bloeit nog niet, maar het is mijn grote favoriet
Aan het knopje kun je al zien dat het een heel 'fijn' tulpje wordt,
rood met wit, net een zuurstokje.

These blooms not, but it's my favorit.
 You can already see that it's a very fine-tulip 
red and white, just like a candy stick.


Tulipa viridiflora "China Town"

Bloeit ook nog net niet, maar de bloemknop en de bladeren alleen zijn al mooi.

It's not blooming yet,, but the bud and the leaves alone are beautiful.


En nu het 'ander mooi's''

And now the 'other's beautiful''
De eerste bloeiende clematis..

The first blooming clematis...


Jeffersonia diphylla,
een pracht van een vroeg bloeiend schaduw plantje

A beauty of an early flowering shade plant


Ik zat zondag in de buitenkeuken
en keek zo even naar het 'zet maar neer plankje'
en het was toch wel een mooi stilleven..

Sunday I sat in the outdoor kitchen
and looked at it as just 'put it down shelf'
and still it was a beautiful still life ...

Vandaag hadden we ondeugende  poezen..

Today we had mischievous cats ..

 

En last but not least..
Pulmonaria longifolia.


13 opmerkingen:

  1. Werkelijk prachtige bloemen heb je in de tuin! De kleuren van de tulpen zijn ook heel mooi, die roze met groen. Toch ook altijd mooi in het voorjaar.En die blauwe akelei vind ik ook leuk, die heb ik hier niet.
    Buitenkeuken, nou dat is iets typisch frans ook, zie je niet zoveel in Nederland.Ziet er leuk uit.

    groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtige bloemen hab je in je tuin . Ik zet de tulpen op de zelfde manier . Wat mooie Buxus ballen .
    Je buitenkeukenfotocollage vindt ik heerlijk . Een echte brokant stilleven .
    Leuke Fotos van de poezen .
    Ik wens je een prachtig weekend.
    Groetles Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo jij heb er weer hele mooie plaatjes van gemaakt, wat is dit toch een super jaargetijde. En je foto's van je buitenkeuken onbewust begrijp ik maar toch heel sfeervol.

    groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Mooi! Mooi! Tulp Angelique vind ik erg mooi!

    Hele mooie foto´s weer! Fijn om naar te kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi al die kleuren.
    Kan die jeffersonia tegen een halve dag zon?
    Vind het een fantastisch plantje
    Fijn weekend.
    Groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb even genoten van je prachtige foto's, wat een mooie tulpensoorten heb je en Buxus, daar ben ik ook weg van.
    Ook het kleine schaduwbloeiertje is prachtig, ik ga daar eens naar op zoek.
    Een mooi stilleven in je buitenkeuken.
    Al met al genietplaatjes.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb jij werkelijk een prachtige tuin ,mijn complimenten hoor !!!!!
    O!! en dan je buitenkeuken hij staat heel hoog op mijn verlanglijstje verder heb ik van je prachtige foto's genoten!
    Een hele fijne weekend Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij al deze foto's vraag ik me telkens af: "wat is jullie tuinoppervlakte?" D'r staan echt onwijs veel planten in, prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Aukje, de tuin is redelijk groot, maar ook niet zo heel groot, 1900 meter ongeveer, en er staan wel veel planten in, dat is waar, ik heb ze eens geteld en kom over de 1.000 verschillende !!!soorten, maar ik ben dan ook een kei in zoveel mogelijk op /in iets proppen, maakt niet uit wat het is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om naar je prachtige foto's van verschillende bloemen en ander moois te kijken!
    Ik wens je een fijne zondag!
    Groet, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Angélique en Spring Green heb ik ook nog gehad maar nu niet meer. Twee heel mooie tulpensoorten.
    Wat vind ik die buxusbollen mooi!!!! Snoei je die zelf allemaal bij elke jaar? Mooie pulmonaria ook!
    Groetjes en fijn weekend!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pulmonaria piękna! Pozdrawiam serdecznie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beste Marian,

    Ja, wij hadden ook ooit een vijftigtal Angelique tulpen en de witte Mount Tacoma... een dróóm het eerste jaar. Helaas werden de bollen van onderen afgevreten en we hebben er nu nog één van de Mount Tacoma (dubbele witte). Helaas. Geniet er dus van ook namens ons! Narcissenbollen zijn giftig voor rodents dus die laten ze met rust. Omdat het hier bijna subtropisch is leeft er natuurlijk veel meer in de natuur dan in Nederland. Mooie en minder mooie dingen...

    BeantwoordenVerwijderen