maandag 3 december 2012

Gestapelde bloempotjes....


Ondanks dat vanochtend de eerste sneeuw hier gevallen is....
ziet het er hier na het smelten van de sneeuw...gewoon nog herfstig uit. 


De blaadjes zijn hier nog steeds niet opgeveegd..
en omdat ik echt nog niet in de kerststemming ben, 
een 'gewoon' alledaags postje...en we blijven nog even bij de tuinkas..



De bezem staat hier wel altijd stand-by...
Zo eentje met een houder zodat hij er niet af kan vallen.

Kennen jullie dat?
Je bent aan het vegen, en dan valt de bezem er telkens af...
dan moet je die er weer aan doen, en dan ondersteboven met de bovenkant van de steel 
op de grond slaan, dan zit je bezem weer voor even vast....

Daar heb ik nu geen last meer van, hier wordt elk jaar zo'n bezem 'versleten' maar die houder gaat telkens mee over naar de nieuwe...een geweldige uitvinding  is dat.



Vogelnestjes worden hier ook verzameld...
kom ik er eentje tegen, dan wordt die ergens in de kas neergelegd,
hier zien jullie er eentje in een roestvrijstalen soepkom,
die ik gebruikt had om schroefjes in te doen,
nog van het verven van de tuin stoeltjes afgelopen voorjaar...

Die is daar blijven staan, en doet nu dienst als vogelnestjes houder....

Goh..ik ben eigenlijk best wel slordig...
dat kommetje had ik terug op zijn plek moeten zetten..
maar zo met dat nestje er in is ook wel leuk toch??



Het boerenbont kommetje..
heb ik 30 jaar geleden zelf geverfd....ik had toen dat bewuste boerenbont servies..
en daar waren geen kommetjes van, 
dus toen zelf maar van een bruin kommetje een boerenbont kommetje gemaakt.

De Spaanse kruik heb ik als 18 jarig meisje ( lang geleden dus ☺)
als souvenir meegebracht voor mijn schoonouders...
die zijn intussen overleden, dus hij staat weer bij ons .



In het oude 'eerstelichtingpasgeopendebekendetuincentrummandje' 
ja ik ben op sommige punten wel slordig, maar alles gaat wel lang mee ...

Ooit heeft er een witte azalea in gestaan,
maar nu zitten daar mijn allerkleinste oude  potjes in 




En in zo'n potje pas precies een gedroogde roos...
dus dan wordt er ook een roos in zo'n potje gedaan...
en elke dag als ik binnen kom in de kas,
kijk ik even op die rozen...




Ik neem me telkens voor om ook zo'n mooi kort postje te maken,
met maar 1 of 2 foto's, 
maar ik krijg dat echt niet voor elkaar.



14 opmerkingen:

  1. Nou van mij mag het ook een lang postje zijn hoor!
    leuk om te lezen en te bekijken.

    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi postje om te kijken en te lezen als het buiten regent dat het giet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje Marian,
    Jou verzameling in de tuinkas is niet een verzameling potten maar een verzameling herinneringen...Dat kommetje wat je zelf hebt beschilderd..die is gaaafff..een nestje wat vanzelf ontstaat..en dan die gedroogde rozen,wat een stilleven is dat alles bij elkaar. Ik kom soms in een heel mooi tuincentrum in Noordwijkerhout...die heeft de sfeer van jouw tuinkas...heerlijk struinen is het daar...zelfde sfeertje..heerlijkkkk

    liefs
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook potjes opgestapeld, maar die vallen helemaal in het niet bij wat ik bij jou zie.
    Wat staat dat mooi zo allemaal bij elkaar. En wat ik leuk vind is dat je er zoveel herinneringen hebt inzitten!
    En het mag best een lange post worden hoor! Ik red het ook nooit met 2 foto's.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Marian,
    Jij bent me er eentje. Korte postjes met lánge woordjes... Jeetje, na 29+ jaren weg te zijn geweest uit Nederland, moest ik wèl even aanzetten voor dat 'mandje' van jou! Jij en slordig?! Meid, jij maakt de fijnste lingerie, badmode, boutique stijl kleding en accessoires, doet het interieur, werkt in de tuin, houdt van poezen... Dus schrijf dat nóóit meer; hetzij in een kort postje of in een gezellige langer als deze. Hoe lief die perfekte roosjes bij jouw slapen in kleine potjes is énig.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hooi Marian ,
    wat een verzameling van potten en herinneringen in je tuinkas ♥
    Ik hou van je posten - graag ook meer .
    Beste groeten ,
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo'n lange post over potjes!
    Die gedroogde rozen erin vind ik geweldig. Verder zie ik veel hetzelfde als bij mij, potjes onder de tafel, de bezem ernaast en ja die vliegt bij mij bij het vegen ook altijd van de steel, precies hetzelfde, weer op de steel en even stampen.
    Groeten, janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind de potjes heel decoratief staan in zo'n kasje. Mooi vooral die oude potjes en met rozen erin, zo leuk.Zo is de herfst en winter ook prachtig in de tuin.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marian, ik ben altijd dol op die terra cotta potjes. Je hebt er een hele leuke post van gemaakt met mooie foto's.
    En die bezemhouder: lijkt me handiger dan een grote spijker erin slaan, wat ik wel eens doe...
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke post hoor, en eerlijk gezegd ben ik ook nog niet in voor de kerstspullen, dit jaar maar sober houden denk ik, en dan niet qua kleur maar meer qua hoeveelheid. We gaan het zien eerst het feest van de goedheiligman morgen en dan weer verder. Stap voor stap. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig hoor zo'n lange post!
    Wat een leuk idee zo al die potjes opgestapeld.
    Ze liggen bij mij nog steeds in verhuis dozen.
    Moet er in het voorjaar ook maar iets leuks mee doen.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dear Marian,
    What beautiful images....dried roses, hundreds of lovely terracotta pots, beautiful basket and a lovely old broom.
    .... and, many thanks for your lovely comment today. XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Helemaal niet erghoor zo'n lange post, heerlijk al die potten...ik vind dat altijd zo'n mooi gezicht, en dan ook nog het vogelnest...mooie sfeerplaatjes.
    En die sneeuw komt vast nog wel...wie weet vandaag.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Marian,

    weet je dat ik met een grote glimlach op mijn gezicht je blog heb gelezen en naar je foto's heb gekeken. ik vind dit werkelijk een heel mooi blog :-)
    Je deelt hiermee ook een deel van je leven van weleer en dan steeds verder.
    Heerlijk!

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen