vrijdag 7 december 2012

Eigen gemaakte kaarsjes.....


Weet je wat ik gedaan heb?
Kaarsjes gemaakt...
Een lieve forum vriendin dame van het lingerie forum,
giet elk jaar haar kaarsen van oude restjes...

En dat wilde ik ook eens proberen natuurlijk.
Zij heeft mij een stuk lont toegestuurd,
en eindelijk...vandaag kon ik de grote oude rode vierkante kaars,
die al jaren te wachten staan om gesmolten te worden...tevoorschijn halen.


Ook een tip van haar was...doe de stukken kaars in een oud conserven blik.
Dit blik heb ik 'au bain marie' verwarmd in een pannetje met water.




Ik ben nog niet zover dat ik mallen voor kaarsen heb, 
en ik wilde 'klein' beginnen,
dus de 'schnaps' bekertjes en eierdopjes uit mijn museum gehaald.

Een stukje lont er in gehangen, 
en het gesmolten kaarsvet er in gegoten...

Ook maar even een paar stoofpeertjes 
en Malus appeltjes  van een waslaagje voorzien...



Gedroogde roosjes en pioenroos heb ik ook nog  geprobeerd, 
maar dat was geen succes...

Vanavond lichtjes van eigen gemaakte kaarsjes...


Hier zien jullie dat er eentje een beetje mislukt is...
een 'te kort lontje' dan brand hij niet zo goed...
Ach...het was de eerste keer, en al doende leert men ...toch?


Fijn weekend allemaal,
en welkom aan mijn nieuwe volgers....



22 opmerkingen:

  1. super leuk gedaan hoor heb ook gelezen dat je een geurtje erdoor kan doen gewoon van die flesjes die je gebruikt in een geurbrander oliedruppels erdoor dan heb je geurkaarsen .... kaneelgeur lijkt me heerlijk denk dat ik die tip ook gaat proberen hahahah alleen nog lonten maar denk bij tuincentrum wel te krijgen ...fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed dat je het gedaan hebt, ik ben ook enthousiast door het verhalen van Marieke en jou geworden, ik ga ze ook lekker bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je zelf je eigen kaarsen heb gemaakt van de restjes kaars. Ik ga ze voortaan ook maar bewaren, alhoewel er tegenwoordig meer waxinelichtjes worden gebrand.
    De tip van het conserveblik zal ik ook onthouden.
    Ik vind dat je goed geslaagd bent voor een eerste keer, staat supergezellig Nicole.
    Fijn weekend en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede tip van het conserven blik..het is zo leuk om oude kaarsen te branden...recyclen is en blijft leuk en zeker op deze manier.

    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er in ieder geval erg sfeervol en gezellig uit al die lichtjes.......
    Leuk om dit eens zelf te doen.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh wat is dit mooi geworden!!
    Heel sfeervol.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezelligheid geven die kaarsjes en dan opnieuw gemaakt.
    Zou ook wel wat voor mij zijn, want ik brand zoveel kaarsen.
    Je hebt ze ook in zulke leuke potten gegoten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die zij mooi geworden. Maar ook je fotografie is bijzonder
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een 'warme' foto's heb je gemaakt van je zelfgemaakte kaarsjes. Heel goed gelukt trouwens en die peertjes en appeltjes vind ik zo leuk met hun jasjes van was.
    Fijn weekend,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ontzettend leuk gedaan zeg! Ik heb vroeger ook heel veel kaarsen gemaakt, er was in Haarlem een hele leuke winkel die ook workshops gaf daarin.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello Marian,
    you handmade candles looks very nice. Candles add such a beautiful light to every decoration. I wish you a wonderful Advent time.
    Best Greetings, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Marian,

    Zo`n workshopje kaarsen maken levert ook direct mooie sfeerfoto`s op...wat zijn ze goed gelukt! Zelf heb ik dit dus nog nooit gedaan...en heb nog oude kaarsen liggen..aha...In oude kleine cakevormpjes kan het natuurlijk ook...het leukst is toch om het in iets te gieten wat je ergens hebt liggen,dat maakt het weer uniek.

    Heeel fijn weekend,

    lieve groet

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die stoofpeertjes met dat waslaagje vind ik bijzonder leuk en wat heb je prachtige foto's gemaakt van je zelfgemaakte kaarsen, erg gezellig.
    Handig om een conservenblik te gebruiken.
    Gr., Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee. Ga ik ook eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is leuk geworden je eerste zelf gemaakte kaarsen, net als je peertjes, als je verse rozen gebruikt werkt het wel dat heb ik eens gedaan tijdens een workshop.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beste Marian ,
    wat een sfeer ,
    deze fotos van de nieuwe kaarsen ♥
    Ik heb gisteren ook kaarsen gemaakt .
    Beste Groeten ,
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wij zijn ook druk met restjes kaarsvet verzamelen. Maar waar koop je die lontjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Marian,

    wat ontzettend leuk gedaan :-) En wat een leuke kleine bekertjes heb je ervoor gebruikt.

    Ook het waslaagje op de appeltjes en peren zijn een prachtig gezicht. Heel goed dat je het gesmolten hebt in een oud blik. ik ga dit ook eens proberen. Dank je wel voor de tip.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie kaarsen heb je gemaakt, Marian! Zo kun je mooi de restjes verwerken!
    Groetjes , Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk zo'n kaarsen-makerij!! Ik blijf fan van je prachtige foto's!!
    Groetjes, Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Very beautiful!
    great DIY!

    Have a great week!

    xoxo, Juliana | PJ’ Happies :) | PJ’ Ecoproject

    BeantwoordenVerwijderen