donderdag 13 juni 2013

Clematis "Omoshiro"


Dit is een van mijn favoriete clematissen...
Mooie grote bloemen van 17 cm doorsnede.
"Omoshiro" is de naam.

Mooie gezonde plant, en in de jaren dat ik hem heb
heeft  die nog nooit de verwelkingsziekte gehad.











Ze staat samen met de roos Félicité et Perpétue,
alleen bloeien ze niet helemaal gelijktijdig..
zeker dit jaar niet.




Clematissen zijn  ook aan de onderkant erg mooi.
En het is me ook opgevallen
dat ze vaak  'strepen'  hebben lopen
vanaf het hart tot punt blad...
dat je  goed kunt zien vanaf de onderkant
als de zon door de blaadjes heen schijnt, net bij de foto hierboven..






19 opmerkingen:

  1. Prachtig, wat een mooie kleuren. Genieten hoor, met de grote G. Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zeg,ik heb er pas 1 gekocht een ander soort,maar die doet het niet,ik denk ook dat deze het niet haalt,echt jammer,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd geen ene clematis goed, ze krijgen bij mijn allemaal de verwelkings ziekte, zonde, want ik vind ze zo mooi.
    In combinatie met je roos is het helemaal mooi. De rozen bloeien later dit jaar.

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een beauty Marian. Is er al eens duidelijkheid waardoor die verwelking nou veroorzaakt wordt. Ik hoor veel mensen klagen maar heb nog nooit gelezen wat de veroorzaker van dit probleem is.
    Hartelijke groetjes
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die is mooi ik heb er ook een staan de gewone roze. Ik heb er een gestekt uit het dorp en deze doet het goed er staat nog een witte en die ga ik ook stekken en dan bij de roze zetten. Maar deze is toch vele male mooier van bloem en kleur.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt, ik geniet van de pracht van de bijzondere en soms verrassend bekende planten die je hier laat zien.
    Gr. Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig en ook zo mooi gefotografeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lovely Marian !!!..have a nice weekend ...love Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Marian, this is certainly one of the most beautiful clematis that I have ever seen! No wonder that you are so fond of it. Another big plus is that it has never succumbed to clematis wilt in your garden, maybe it is a little bit more resistant to this nasty disease than other clematis? I wonder if it is also available in the US. Guess I have to do some research! Thanks for posting about this beauty!
    Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterende foto's. Bedankt voor je bezoekje aan Tuynvrouwe. Ik kom ook heel graag bij jou langs.
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste Marian ,

    opnieuw zo een prachtige post . de Clematis zijn best leuk gefotografeerd , ik hou van de 1 foto met de bezoek . ( : ))) )
    Beste groetjes
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Marianne,
    Deze is dus ook best groot met 17 cm en erg mooi. Nog nooit tegengekomen. Onze Clematis lanuginosa 'Candida' van m'n vorige post die wordt 9" oftewel 22.9 cm. Onbegrijpelijk zo'n 'spanwijdte'. Die strepen zijn net balijnen om hun petals te kunnen op houden!
    Die van jullie is ook bijzonder mooi. Geniet er van zolang hij bloeit.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes...het is me gelukt Mariette, om een reactie formulier hier onder te krijgen...iuk kon dit nooit, en snapte ook nooit waarom, maar er stond bij instellingen een v-kje verkeerd...

      Verwijderen
    2. Fijn dat het je nú gelukt is!
      Liefs,
      Mariette

      Verwijderen
  13. Hi Marian,
    those blooms are so beautiful. And your photos show their best sides like a flower model.
    Best greetings, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje zeg,
    wat weer een gave en schitterende serie. Ik vind je echt een goede fotografe hoor want je weet precies hoe je dit vanuit een mooi standpunt naar voren moet laten komen. Echt super.
    Mijn complimenten!
    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wondermooie foto's. Je hebt echt een aparte manier van fotograferen waar ik erg van geniet.

    BeantwoordenVerwijderen