zaterdag 22 oktober 2016

Herfstige "Edith Holden"...


Rosa "Edit Holden", 

De roos waarvan ik na de strenge winter 
van 2012 dacht dat ze bevroren was.


Maar dat was ze niet...
Ze is weer in vole glorie,
heeft het wel moeilijk gehad, maar is er bovenop gekomen.


Dit zijn haar laatste bloemen voor dit jaar..


Deze keer geen beschrijving van deze roos,
dat had ik in 2012 al gedaan   KLIK




Was lang geleden dat ik een blogje geschreven heb,...

We hebben intussen een fantastisch rondreis door Albanie gemaakt,
Heb daar 4000 foto's gemaakt!!

En  ben dus al weken bezig om die 'uit te sorteren'..
en dat moet eerst klaar eer ik me weer op het tuinbloggen kan werpen...







.

15 opmerkingen:

  1. Beste Marian,
    Wat een mooie roos met duidelijk karakter!
    Pieter is al onze rozen (die nog leven...) aan het oppotten en we proberen het dus verder om ze in potten te laten overleven. We hebben er zoveel verloren, dat is triest en telkens is het euvel de fijne boomwortels die helemaal door de rozenwortels groeien. We vermoeden dat die stofjes afgeven die de rozen om zeep helpen... Een soort antagonisme.
    Wat geweldig jullie Albanië reis. Dan denk ik steeds aan de Italiaanse zanger Al Bang en de Amerikaanse Romina Powers. Al verkreeg toch het ere citizenship van Albanië. Een mooi stel samen met veel success.
    Het zal zeer zeker een geweldig mooie reis geweest zijn!
    Dank nog voor je commentaar op mijn linnen truitje. Heb nog geantwoord ook. Bij de latere blogs kom ik daar niet meer aan toe...
    Fijne herfstdagen nog.
    We hadden je graag ontmoet maar ik was werkelijk 'op' na het solo rijden van 4,135 km van Schiphol, via Limburg naar zuid Frankrijk voor de wedding en via Zwitserland naar Duitsland om onze duitse 'zoon' en familie te bezoeken. Zoontje was jarig ook. En toen weer naar Nederland. Ik heb alles gereden omdat Pieter met zevenentachtig niet meer zo alert kan zijn op de autobanen. Het gehoor en zicht is niet meer zo goed etc. Ik had nog gedacht om naar de Wouwse Plantage te kunnen gaan en ook bij jou even aan en naar Roosendaal naar Pieter's Petekind, dochter van zijn broer. Maar zij is naar Limburg gekomen, daags voordat we naar Schiphol teruggingen. Ik heb 3 dagen níet op de autobaan gezeten, van de 16.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 4000 foto's wat een boel je bent inderdaad nog wel even bezig....fijn weekend keuk weer een post van jou liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk weer wat van je te horen, mooie foto's van een dus hele sterke roos. En wat prachtig een rondreis door Albanië gaan we hopelijk nog wel wat van zien. Gezellig weekend groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een bijzondere, apart gekleurde roos deze Edith Holden, net zo bijzonder als degene waarnaar ze is genoemd.
    4000 foto's dat is me nogal wat alleen van Albanië, een hele klus om dat netjes te ordenen.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie sterke roos voor wat er nog van over is in het najaar.
    En ik geloof je meteen dat Albanië veel fotogenieke plekjes heeft waar de camera overuren maakt.
    Succes met het ordenen en fijne zondag,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige bloem zeg! En Albanie, ben he el benieuwd hoe dat was!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige bloem zeg! En Albanie, ben he el benieuwd hoe dat was!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een pracht exemplaar! Vierduizend foto's is echt immens veel, dat is een beste klus om door te nemen. Laat je ons ook nog een aantal foto's zien?

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie roos is dit, die kleur....
    Ben heel benieuwd naar je foto's van jullie Albanië-reis. Onze dochter is daar dit jaar ook met gezin geweest, zij heeft daar jaren geleden een paar jaar gewerkt. Prachtig land!
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie roos, gelukkig heeft hij het niet opgegeven. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hai Marian
    Jij reageerde op !mijn blog met de vraag of ik het egeltje niet wil verkopen
    Mijn dochter heeft hem opgezet en ik heb haar even gevraagd ze wil vandaag wel even informeren of ze er nog één kan krijgen
    Je hoort nog van mij zodra zij meer weet. Het is een super schattig egeltje hè ik wil hem zelf dan ook niet kwijt als ik geen nieuwe kan krijgen van haar hihih ga vandaag wel even duimen draaien voor de goede afloop
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hai hai ben ik weer.
    Helaas heeft degene van wie het egeltje afkomstig was ze niet meer. Wel heeft Marline nog een nederlandse egel. Mocht je daar belangstelling voor hebben dan kan je wel contact met haar opnemen via 't Brocante huuske
    www.brocantehuuske.nl (pagina opgezette dieren) Jammer dat ze er niet meer zijn maar een nederlandse egel is ook leuk hoor alleen wat groter. het lieve kopje hebben ze ook.
    Zo nu weer op stap vandaag een hele fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I hope this finds you and yours doing well. May we display your header on our new site directory? As it is now, the site title (linked back to its home page) is listed, and we think displaying the header will attract more attention. In any event, we hope you will come by and see what is going on at SiteHoundSniffs.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Marian,

    Wat mooi! Mijn Edith Holden heeft het goed gedaan afgelopen zomer maar die bloeit al een tijd niet meer. Hij was voor ons volop in de rozen van eind juni tot half augustus daarna niks meer. Wat geniet ik van die fotos van jou en verheug me op de rozen van het komende jaar.

    Groetjes,
    Heidi

    BeantwoordenVerwijderen