zaterdag 10 december 2016

Speldenkussen ruil...

Behalve tuinieren en lingerie maken,
vind ik iets met mijn handen maken ook altijd leuk..

Op het blog van ALICE  die ook van tuinieren houdt,
las ik een tijdje geleden iets over een 'speldenkussenruil"...

Je kon je dan op het blog van Connie  aanmelden
en  doorgeven in welke kleuren jij je speldenkussentje graag wil hebben..

Ik had als kleuren doorgegeven...rood of zwart...
En op 10 dec...vandaag dus,
 moest je het kussentje wat iemand anders voor jou gemaakt heeft,
op je blog laten zien....

Mirjam mocht voor mij een kussentje maken...
en zij dacht door de kleuren rood en zwart gelijk 
aan een lieveheersbeestje....
En wat een prachtig kussentje annex naaldenmapje heeft ze gemaakt.
Heel origineel uitgevoerd!!!
Ik ben er erg blij mee.


Nu heb ik 3 speldenkussentjes,
eentje zelf gemaakt (muisje)
eentje van onze dochter gekregen ( pompoentjesvorm)
en nu dus deze erbij...
Kijk eens hoe mooi ze die lieveheersbeestjes bovenop gemaakt heeft..


Er is al stiekem een nieuwe verzameling aan het ontstaan,
want ik doe ook nog mee met de kerstruil van de speldenkussenclub
van Simone  daarbij maak je ook weer een kussentje voor iemand anders,
en iemand anders weer voor jou...

Ik had dus ook iemand om een kussentje voor te maken.
Maar wat was dat moeilijk...
je weet niet wat iemand zijn smaak is, en de meesten die meededen
waren quiltsters, en dat ben ik dus niet...

Ik had er eentje gemaakt van allemaal 'vintage' materialen..
en een gewoon traditioneel model..
Haar kleuren waren groen en blauw en alles ertussenin...

Haar initialen erop geborduurd, en nog wat kralen en knoopjes versiering.
Valt wel in het niet bij hetgene wat ik gekregen heb,
maar dit was een 'leerschool' voor de volgende keer....







8 opmerkingen:

  1. Beste Marian,
    Ik vind het toch een heel lief en mooi, persoonlijk speldenkussentje wat jij gemaakt hebt.
    Het gekregen exemplaar is heel bijzonder, wat een verfijning en met name die bovenkant.
    Zo kun je uit de voeten met je naai bezigheden.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was leuk om te doen toch Marian, die speldenkussenruil. Die van jou is ook goed geslaagd hoor!
    En dan nog aals voor de complimenten voor mijn Lieveheersbeestjes kussentje. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het patroontje van het kussentje komt van: http://elliesquiltplace.blogspot.nl
    Ik heb er alleen een qua uitstraling compleet ander kussentje van gemaakt!
    Als jij nog eens hoort van een swap/ruil, wil je me dan de link toesturen? Voor die kerstswap ben ik nu te laat.
    Fijn weekend! Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke speldenkussens. Ik heb ook erg genoten van de ruil, fijn dat je meedded! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk, origineel speldenkussen heb je ontvangen en gemaakt. Doe je zelf niet tekort, iedereen heeft zijn persoonlijke stijl en maakt daarmee zijn unieke werkstukken. Leuk om alle speldenkussens te zien op de verschillende blogs en grappig om te lezen dat ik je heb geinspireerd om mee te doen.
    Groetjes, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie ..en de kleur is ook prachtig liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, die is idd erg leuk!
    Toch mag die van jou er ook zijn. Mooi hoor!Je

    Je hebt er maar 3? Volgens mij heb ik er wel een stuk of 20. Leuk om er nog eens een logje over te maken.

    Fijne Zondag!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee zeg! Ik heb zelf niet veel met speldenkussens omdat ik niet van naaien en borduren houd! Mijn spelden liggen gewoon in een doosje, haha!
    Veel plezier er mee!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een erg leuk idee om dit samen zo te doen :-)
    Ik vind jou speldenkussentje wat je hebt gekregen erg mooi met die kleuren en lieveheersbeestjes. Ook het kussentje wat je zelf hebt gemaakt mag er zijn. Ze zal er ongetwijfeld blij mee zijn :-)

    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen