maandag 24 april 2017

Primula's.....

Een beetje tuinierder heeft Primula's in zijn tuin...
denk ik :)

Dus wij ook...al zijn het er niet veel.



Drie 'soorten' hebben we staan...

1. De 'gewone wilde' Primula veris..



2. Eén Primula aurikel soort,
ik denk dat het de Primula auriculata "Sirius" is, maar weet dit niet zeker.



3. Een Primula 'gewoon' zoals ik hem zal noemen.
De Primula "Gold Lace"


Die hierboven moet je scheuren om hem zo bruin met geel te houden..
Eigenlijk een vreselijk kitscherige plant, maar samen met witte narcissen,
en de witte bloempjes op de achtergrond
en de 'wilde' gele primula is dit een hele mooie combinatie voor in de schaduw .




Fijne week nog..

7 opmerkingen:

  1. Beste Marian,
    Ja, die zouden wij ook heel graag in onze tuin hebben maar hij gedijt hier niet in de hitte.
    In Il Veneto waar we woonden in Italië, daar bloeide de wilde primula's zó mooi in het bos! Mooie herinneringen aan die bijzondere lente sfeer.
    En ook in Californië zie je een hele zee van geel, daar groeien ze massaal in het wild. Erg mooi voor natuur- en tuinliefhebbers!
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dear Marian,
    I love primroses and auriculas. You displayed yours very nicely! I enjoyed looking at your lovely pictures.
    Best wishes,
    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt eng, deze moet je scheuren om m bruin te houden. Maar hij ziet er wel erg leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt wel een verzameling prachtexemplaren, die uiteraard weer schitterend op de foto zijn gezet!
    Op de een of andere manier heb ik deze planten nog nooit aangeschaft. Ik denk dat ze hier in de tuin niet zo goed passen. Maar op jouw blog kan ik wél van genieten.
    Hartelijke groet van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kitscherig? Ik vind ze juist super leuk. Ik heb ze ook wel eens gehad maar ze zijn helemaal verdwenen. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die jij kitscherig vind vind ik helemaal geweldig heb er ook een in de tuin staan maar dan een lage.
    Zou er graag ook nog een paar bij willen hebben in de tuin bij de vijver.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi zeg......liefs fijn weekend Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen