zondag 10 juni 2018

Blauwe korenbloemen...

Onze 'nieuwe' overburen, 
hebben een hele mooie wildbloemenmengsel tuin.

En als je over straat rijdt,
dan zie je grassen, korenbloemen en kamille..
Zo mooi om te zien.

Vooral die korenbloemen...die kleur...
was lang geleden dat ik zoveel korenbloemen gezien heb.
En nu kreeg ik vorige week een heel mooi boeket van haar.
Daar kan ik zo blij van worden :)

We hebben anderhalve week ( ondanks het warme weer)
 genoten van dit boeket.
Ook uitgebloeid zijn ze nog mooi.
de kleur wordt dan steeds lichter, 
om bijna wit te eindigen
Maar het boekt bestond niet alleen uit korenbloemen..
Ook wat grassen en jasmijn zaten er in.
En kamille natuurlijk.
Die ruikt zo lekker..
We hadden het buiten gezet, 
in zo'n emaillen waterkan.

En zo, dat we er vanuit de keukentafel
waar we het meest zitten als we binnen zijn,
goed konden zien.

En ook als we buiten zaten stond het voor ons neus...
Fijne week nog,




6 opmerkingen:

  1. Ik begrijp het helemaal! En de emaille kan past er precies bij. Eenvoudig maar perfect. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja prachtig he...buiten bloemen neerzetten is dubbel genieten hihihihi.....geniet van een heerlijke zomer liefs Ria x 💜

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Marian,
    Ja, pràchtig dat mooie, intense korenbloemen-blauw! Hier zie je ze niet maar ik herinner ze me nog van mijn jeugd.
    Mooie foto's en inderdaad wordt je erg blij van zo'n lief gebaar, zo'n bijzonder boeket aangereikt te krijgen.
    Liefs,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kleur blauw hebben de korenbloemen toch!
    Heerlijk, om een buurvrouw te hebben met een liefde voor wilde bloemen, en dan ook nog zo'n leuk boeket te krijgen.
    Om ons heen heeft iedereen keurige, aangeharkte tuinen. Geen verwante tuinzielen dus;-)
    Hartelijke groeten van Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige blauwe korenbloemen! Dit jaar heb ik ook een wild mengsel uitgezaaid. Echt benieuwd wat er gaat opkomen.

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen