zondag 1 april 2012

Magnolia's


Op het moment bloeien er 4 van de 7 Magnolia's in onze tuin.
Een van de vroegste  lente bloeiende bomen.
***
At the moment there are 4 of the 7 Magnolia blooming  in our garden.
One of the earliest spring-flowering trees.
 
De allervroegste is de Magnolia Stellata ( stermagnolia)
Je ziet deze heel vaak in tuinen als klein struikje.
Ik heb van dat struikje een boompje gemaakt.
Ik maak overal boompjes van als het kan, zodat ik er weer wat anders onder kan planten ☺
Na 30 jaar is het een mooi grillig boompje geworden van zo'n 5 meter hoog.
***
The earliest is the Magnolia stellata (star magnolia)
You see this very often in gardens as a small shrub.
I have made a tree ​​of that shrub.
I make always  trees as possible, so I can plant something else under it ☺
After 30 years it's become a pretty fickle tree  about 5 meters high.
 
De volgende die ook vroeg bloeit is de Magnolia Biondii
(Chinese willow leafed magnolia)
In Nederland niet zo bekend, want er is weinig Nederlands van te vinden via Google..
***
The following also is the early flowering Magnolia Biondii
(Chinese willow leafed magnolia)
 
Ook een vroege bloeier..de Magnolia Kobus. ( de valse tulpenboom)
Deze boom staat vrij kort op ons huis, 2 meter van het kamerraam, houdt dus in de zomer de zon buiten.
En 6 meter van het keukenraam,
 ik hang hier een jaar rond vogelvoer in, zodat als we zitten te eten,
we de vogeltjes ook kunnen zien eten..
***
Also an early bloomer .. Magnolia Kobus. (The false Magnolia)
This tree is relatively short at our house,
2 meters from the livingroom window, so in the summer she keeps the sun out.
And 6 meters from the kitchen window,
I hang a year around  birdfood in the tree, so that when we are eating,
we also can see the birds eat ..
 
En hier weer de Magnolia Galaxy, uit de vorige post.
***
 
And here again the Magnolia Galaxy, from the previous post.
 

Ik vind de hartknoppen van de Magnolia altijd zo mooi,
Het zijn toch ware natuur kunstwerkjes...
***
I like the heart of the Magnolia bud's..  so beautiful
They're true works of nature art ...
 
Ook het pluizige bloemknopje  waar die prachtige bloemen uitkomen
Mooi vind ik dat...
***
The fluffy bud where the beautiful flower comes out
Beautiful, I like it....
 
 


De andere 3 magnolia's bloeien later, (geen foto's)
dat zijn de Magnolia "Yellow River"een gele, bloeit denk ik over 2 weken

de Magnolia virginiana, bloeit pas midden zomer en ruikt heerlijk

en de Magnolia Grandiflora, dit is een groenblijvende
met machtig mooie en grote bloemen en zaaddozen.
Ze is niet helemaal winterhard..zeggen ze,
maar bij ons staat hij op het noorden, is een knaap van een boom,
en nog nooit bevroren..


The other 3 magnolias bloom later ( no pictures)
these are the Magnolia "Yellow River", a yellow blooms in  I think 2 weeks
Magnolia virginiana, blooms until mid-summer and smells nice
and the Magnolia Grandiflora, this is an evergreen
with powerful and beautiful large flowers and seedpods.
She is not quite hardy .. they say,
but to us he stands on the north, a boy from a tree,
and never frozen ..













27 opmerkingen:

  1. Hi Marian, your magnolias are incredible beautiful! I didn't know that there are so many different varieties out there. How great that you can grow all of them in your garden! I love your glass vases! As usual great photography. Thanks for this wonderful post!
    Christina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marian ik ben helemaal weg van dit blog. En ik zie heel veel onbekend soorten. Ik heb 3 keer de sieboldi gekocht een met hangende bloemen maar ter vergeefs. Die wil niet op de klei helaas. Die violen heb ik pas 3 weken hoor! Een heerlijke zondag toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Marian,
    your Magnolias make pretty vignettes. I didn't knew that there exist so many varieties. I saw the grand Magnolie in New Orleans. All your Magnolias are very pretty flowers and your pictures show them masterly.
    Best greetings, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Marian,

    Waar wij onze dubbele grandiflora magnolia van hebben, uit Louisiana, hebben we ook een boek over magnolias. Magnolias and other garden aristocrats... Dat mag wel gezegd worden ja; ze zijn zó mooi.
    Geniet er van meid.
    Liefs en een fijne zondag.

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi, inderdaad een prachtige bloem en het hart WHAUW.
    Geniet van je zondag,

    groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een verscheidenheid heb je zeg en allemaal even mooi! wat zal het genieten zijn nu al zoveel bloei in de tuin!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed wakker worden met deze prachtige foto's en hele mooie Magnolia's.
    Echt schitterend!
    Fijne zondag, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's! Dat is nog eens genieten. Ik weet nu wat er in onze tuin nog ontbreekt: een Magnolia (hihi).
    Fijne zondag!
    Lieve groetjes van Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fanstastische Bilder! Ich bewundere die Bäume im Park, selbst habe ich leider keine im Garten.
    Viele Grüße
    Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hello Marian,

    Magnolias are so beautiful and you have also so beautiful pictures

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amazing...There can't be anything as beautiful as magnolias.I love them<3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt erg mooie fotocomposities gemaakt van deze prachtige bloemen! Geeft ook altijd ene heerlijk voorjaarsgevoel!
    Bedankt voor je berichtje,

    Janny (Rozen)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig mooie foto's heb je gemaakt! Wat zijn het toch een prachtige bloemen! Ik had vroeger ook een gewone magnolia. Ze kunnen goed tegen vorst!
    Waarom staan ze hier in Noorwegen niet te koop? Ik heb ze nog nooit gezien hier!
    Helaas mogen geen planten en bloemen geimporteerd worden.
    Fijne avond!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een Super leuke ontdekking jouw blog!
    Schitterende foto's!!
    Ik heb me gelijk aangemeld als volger .....

    Tot blogs;-)

    Hartelijke groet,
    Harriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ze zijn ZO mooi, de magnolia's! Je hebt er weer prachtige foto's en collage van gemaakt!
    Ik hoop dat ze lang blijven staan dit jaar, dus weinig wind en regen, want dat is wel heel slecht voor die prachtige bloemen.
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Magnolia's, ze zijn prachtig!

    Ook erg mooi om te schilderen, wie weet.... een volgend schilderij.

    Je hebt er mooie sfeer foto's van gemaakt!

    Fijne nieuwe week!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oooohhhhhhhh wat een prachtige foto's!!!! Hopen dat de sneeuw wegblijft dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeetje Marian,
    Wat zijn ze prachtig mooi zeg. Ik ken alleen maar de ´tulpenboom´, zoals deze door iedereen wordt genoemd, ik wist niet eens dat er zoveel verschillende magnolia´s zijn. Weer een les geleerd dus...
    En je foto´s zijn wel heel erg mooi hoor.. genieten is dit.
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beste Marian ,
    wat geweldig jullie foto`s van de magnolias . Ik mis hier mijn oude boom , een volgend week will k me graag een boom koopen .
    Mijn pruimmeboom heeft tot nu nog geen probleme met de bevriezing in de nacht . Overdags is het momentuell well zonnig , maar alleen 15° .
    Jammer .
    Marian , ik wens je prachtige paasdagen .
    Beste groeten ,
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooohhhh wat zijn ze moooi ben er zo gek op heb er pas 1 gekocht heb maar een klein binnen plaatsje en heb hem in een een grootte zinken ton staan hij word maar 165 en hoop dat hij het erin doet.... prachtig foto's fijne dagen live groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. O wat is dit genieten om naar al die mooie magnolia bloemen te kijken.
    Je hebt al een hele verzameling ze ik.
    Ja wat jij schrijft over dat plantje Sophora klopt inderdaad.
    Eigenlijk kennen weinig mensen in NL dit plantje.
    Ik wist niet dat ie daar wel aan wordt geboden als kuipplantje.
    Heb jij hem wel eens in de bloei gekregen?
    Hier in Zweden kun je hem zo vanaf de voorjaarsmaanden volop krijgen als kamerplantje. In de wintermaanden zie je hem niet.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ciao. Bellissimi tutti i tuoi alberi di magnolie. Li trovo così romantici! Grazie della visita al mio blog , e Buona Pasqua
    Ornella

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw wat zijn je magnolia's mooi!! Echt prachtig om naar de kijken. Bij ons voor staan ze ook in bloei. Ik wil er eigenlijk met een mooie blauwe lucht nog een foto van maken...
    Over die labeldoekjes, dat zijn idd tutdoekjes maar ook wel een beetje ontdekdoekje door de labels en het plasticzakje erin :-)
    Groetjes Karlina

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige post over de Magnolia!

    Fijne dag,

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi verhaal over de magnolia; die in oorsprong dicht staat bij de allereerste bloemplanten die op aarde verschenen. Dat maakt de boom voor mij nog spannender!
    Wat een schitterende foto's van de bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat prachtig zijn die witjes , om van te watertanden !
    Trouwens het zijn zoals altijd weer mooie blikken op jouw tuin .
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen