zondag 6 mei 2012

Koninginnedag besteding

We zijn al weer bijna een weekje verder...
het gaat zo snel!!
Maar ik wil jullie toch nog even mijn koninginnedag besteding laten zien.
Ik ben helemaal nergens heen geweest,
lekker thuis gebleven,en wat aangeteut met van alles en nog wat.
Potten en bakken opgeplant met zomergoed in mijn favoriete kleurtjes en bloemetjes...
***
How I spend  my Queens Day?.
I absolutely went nowhere,
remained at home, and what "aangeteut:  with anything and everything.
Pots and containers planted with summer flowers in my favorite colors and flowers ...

Zoals o.a.s petunia's, surfinia's, lobelia's, hangverbena's...
In de kleurtjes donker en lichter roze, blauw, wit en grijs..
***
As  petunias, Surfinia's, lobelias ....
In the dark and lighter colors pink, blue, white and gray ..



Ook achter in de gang/hal een nieuwe plant gezet,
de andere was al 4 maanden geleden overleden...
***
At he back of the corridor / hallway I put a new plant,
the other onw was 4 months ago deceased ...


Verder nog wat oude tuinstoeltjes opgelapt en opnieuw geverfd.
Ze zijn leuk, die oude Franse stoeltjes,
maar als ze een paar jaar buiten gestaan hebben,
moet je toch echt de latjes regelmatig vervangen.
Er stonden er al een paar jaar 5 klaar om opgeknapt te worden....
We kregen er elk jaar een paar minder om op te zitten.
***
Furthermore, some old garden chairs patched and repainted.
They are beautiful, the old French chairs,
but if they have stood outside for a few years,
you really need the slats replaced regularly
There were already a few years 5 ready to be restored ....
We got a few less each year to sit on.

Zien er weer lekker fris uit,
en kunnen er weer een paar jaar tegen.
***
The chairs and iron table look good again ,
for a few years....
Ook maandag de eerste echte groene kikkers weer gehoord...
ze zijn ook wakker geworden door die mooie zonnige dag.
***
Also Monday, the first true green frogs heard ...
they are also awakened by the beautiful sunny day.
Verder wil ik jullie bij deze verklappen waarom ik al die borden en zilveren rozen 'flatware'
toch bij Johanna kocht....
en waarom ik die rozen kopjes aan het verzamelen ben.....

Onze dochter gaat trouwen op 1 juni!!!!
Ze wil de daggasten ook een ontbijt geven,
zodat ze tot aan het diner, later op de dag, geen honger hoeven te lijden...
Daarvoor had ik een soort van 'High Breakfast' bedacht....
dat kan natuurlijk erg leuk 'aangekleed' worden.
De 'vintage' tafellakens zijn ook al gemaakt...
***
I also want you to reveal this why I am all the plates and silver rose flatware
by Johanna bought ......
And why I'm collecting the rose teacups

Our daughter is getting married on June 1!!
She wants to give the day guests a breakfast ,
so they not have to suffer hunger ...until dinner later in the day
Fot that breakfast  I had a sort of 'High B' invented ....
The 'vintage' tablecloths I have already made ​​...

 

De liefhebbers kunnen er  HIER wat meer over lezen...

En verder ben ik dus druk bezig met de voorbereidingen van het huwelijk.
Ik kon niet aan een clutch komen in de goede kleur,
dus die heb ik ook zelf gemaakt..HIER kun je hem zien,
En nu is het bloemenwerk voor in de kerk aan de beurt...
***
The lovers can read about HERE more ...
And further, I am busy with preparations for the wedding.
I could not get a clutch in the right color,
so I also homemade .. HERE you can see it
And now I'm 'brainstorming' about  the flowers for the church's ....

Have a nice week...

14 opmerkingen:

  1. Dat is een hele fijne Koninginnedag geweest! Ziet er allemaal weer lekker fris en vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk zo'n tuindagje!! ik geniet van je mooie tuinfoto's!
    en wat leuk dat je dochter gaat trouwen, ik heb al even op je andere blog gekeken!

    fijn weekend,
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, ik zag de bekende stoeltjes, bij mij zijn er
    ook een aantal aan
    reparatie toe.
    Maar, ik heb ook de andere blog even aangeklikt : wat mooi
    die tafellakens met kant
    en ook die rozenlepeltjes en kopjes,
    zo heerlijk romantisch.
    Precies waar ik ook zo van hou.
    Leuk dat je bloemen voor je dochter's bruiloft doet,
    heb ik ook gedaan.
    Veel succes verder en natuurlijk veel plezier.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo heerlijk om de potten e.d. weer te vullen. ziet er bij jou ook prachtig uit en mooie kleurkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Marian,
    Jij bent op Koninginnedag bezig geweest met iets vorstelijks; Kimmetjes bruiloft voorbereiden! Je clutch is heel mooi, de tafelkleden zijn vorstelijk met de oude vintage kant uit de winkel van de vader van Ed Nijpels. Heel geraffineerd gedaan.
    Het rozenbestek met porcelein zal het een ultiem ontbijt maken waar je zeker vele complimentjes voor zult vangen!
    Die stoeltjes hadden wij ook op het balkon maar we hebben ze weggedaan. De temperatuurverschillen tussen zomer en winter zijn hier zon 50°C en daar kan het hout niet tegen. Ook hadden we meer latjes op de zitting dus forget it. Jámmer want we waren verknocht aan die groene franse bistro stoeltjes.
    Fijn dat ze bij jullie nog weer mee kunnen.
    Geniet van de voorpret en het nadert al snel hoor...
    Liefs,

    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie tuin heb je toch! Daar zit heel veel werk in hè? En ik heb al op ej andere site gekeken naar de prachtige tafellakens!Mag ik ook komen?

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd Marjan. Een bijzondere gebeurtenis. Wat prachtig dat je zo creatief bent om alles zo prachtig te decoreren. Ik hoop dat je foto's plaatst van je prachtig aangeklede tafels. Ik begrijp nu ook waarom je zo druk bent.
    Fijn weekend en succes met de laatste voorbereidingen.
    hartelijke groet
    marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Marian,
    im Frühsommer gibt es soviel zu erledigen draußen und drinnen. Jetzt sind sicher erst mal die Vorbereitungen für die romantische Hochzeit wichtig. Ich freue mich schon auf die Fotos. Es wird sicher ein Augenschmaus.
    Schöne Grüße, Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een werk is het allemaal weer, maar zo dankbaar als het klaar is. Ik begrijp dat je alles in orde en vrolijk wilt hebben voor het HB! Wat een leuk idee en ongetwijfeld zo romantisch met je mooie tafelkleden. Een hele fijne trouwdag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt het er maar druk mee!
    Maar je hebt wel veel eer van je werk!
    Leuk geworden allemaal!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt je koninginnedag prima besteed, mooie combinaties van planten en bloemen heb je gemaakt.
    Wat een werk maak je van de voorbereidingen voor de bruiloft van je dochter, zal zo vast een heerlijke dag worden. Erg leuk om mee te lezen.
    Groetjes, Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kleuren combinaties je zomerpotten. Prachtige vintage kleden en een mooie clutch. Je kan ermee voor de dag komen.
    Laat de zomer maar komen.
    Fijne week en groetjes Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste Marian ,
    het is toch fijne zo een tuindagje .
    Ik wens je dochter veel gelukk voor haar trouwfest .
    Je fotos zijn prima .
    Ik wens je en fijne dag .
    Grooetjes ,
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen